Pobierz
najnowszy numer

Newsletter

Zapisz się do naszego Newslettera, aby otrzymywać informacje o nowościach z branży!

Jesteś tutaj

Zliczanie osób najpopularniejszym zastosowaniem sieciowych systemów wizyjnych w sektorze handlu detalicznego

Printer Friendly and PDF

axisBadanie przeprowadzone na zlecenie Axis Communications, światowego lidera rynku sieciowego nadzoru wizyjnego, wskazało, że najpopularniejszymi zastosowaniami systemów monitoringu w sektorze handlu są: zliczanie osób znajdujących się w sklepie i szacowanie długości kolejek. Rozwiązania te zna 67% ankietowanych sprzedawców detalicznych z Europy i Stanów Zjednoczonych.

Axis_Zastosowanie-kamer-Axi

Uczestnicy badania nie tylko wykazali się wiedzą o rozwiązaniach z zakresu dozoru wizyjnego, ale także chęcią ich stosowania w prowadzonych czy zarządzanych przez siebie placówkach. Większość respondentów wskazała, że jest zainteresowana możliwością zliczania osób znajdujących się na terenie sklepów oraz „gorącego” lub „zimnego” odwzorowywania drogi ich przemieszczania się.

Bezapelacyjnie najważniejszym powodem, dla którego handlowcy decydują się na wdrożenie systemu monitoringu wizyjnego, jest chęć zapobiegania kradzieżom. Czynnik ten wymieniło 86% respondentów. Aż 94% uczestników badania podało, że głównym pozytywnym efektem wdrożenia systemu nadzoru wizyjnego jest podniesienie bezpieczeństwa personelu. W dalszej kolejności wskazywano na rezultaty w postaci uzyskania dowodów przestępstw (51 – 77% wskazań) oraz zmniejszenie liczby kradzieży (54 – 75%).

Axis_Zastosowanie-kamer-Axis_350

Użytkownicy systemów analogowych podnosili też problem słabej jakości obrazu, który w znacznie mniejszym stopniu dotyczy systemów opartych na sieci IP.
Badania wykazują, że detaliści dobrze znają korzyści wynikające z instalacji systemów dozoru wizyjnego, wśród których najważniejszą jest zwiększanie bezpieczeństwa. Nie są jednak świadomi, jakie korzyści operacyjne mogą odnieść, wdrażając inteligentny system nadzoru w swoich sklepach, w tym np. uzyskać informacje o zachowaniach klientów i wykorzystać je w codziennej działalności swoich placówek – powiedział Johan Äkesson, dyrektor ds. rozwoju biznesowego w sektorze handlu, Axis Communications.

Więcej informacji o firmie Axis można znaleźć w witrynie internetowej pod adresem www.axis.com.

Więcej informacji o firmie Axis udzielają:
Edwin Roobol
edwin.roobol@axis.com

Agata Majkucińska
agata.majkucinska@axis.com

Bezpośr. inf. Kamila Wierzbicka
Grayling Poland
kamila.wierzbicka@grayling.com

Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie tekstów bez zgody redakcji zabronione / Zasady użytkowania strony